Jadralni klub

Proti morju in vetru

ETAPA-09:     29. julij – 5. avgust 2012
Otranto – Brindisi – Villanova di Ostuni – Bari – Molfetta - Trani

Vse od Siracuse na Siciliji in do Barija smo imeli zelo nestabilno vreme. Celih 12 dni sta se čez Sredozemlje pomikali dve dolini nizkega zračnega pritiska, ki ju je na severu spremljal anticiklon. Zato smo imeli močne vetrove severnih smeri in z njimi tudi valove. Torej ves čas borba proti naravi, guganje in nabijanje premca jadrnice v valove 4 - 5 Bf. Po več ur motor ni zmogel več kot 1,5 vozla hitrosti, viharna postavitev jader pa je dosegala 2,5 – 3 vozle ostro v veter in valovi so se veselo lomili čez krov. Prvi udarec smo dobili že v Golfu di Squilace, na odprtem Jonskem morju pod Kalabrijo, kjer severniku iz Taranta doda pospešek še veter, ki pihne iz Tirenskega morja preko dolin Kalabrije. Te razmere so nas prisilile bežati v Crotone, kjer smo obtičali za 3 dni. Zelo močan zahodnik nas je lepo gnal iz Gallipolija do Santa Marie di Leucce, kjer smo edinkrat potovali v smeri vetra in valov. Nato smo se obrnili na sever v Jadran in spet dobili tako valove kot veter v kljun. Nameril sem tudi po 1,5 vozla morskega toka proti nam. Ob močnem bočnem severniku v Otrantu celo spanje na bočnem vezu konca pomola Lega Navale ni bilo prijetno. Od tam sva s Tatjano sama nadaljevala proti Brindisiju v težkih razmerah na robu viharja 7 Bf in bila spet uklenjena na vez v Brindisiju dva dni. Po dveh dneh sva med prvimi izplula, a sva se le z muko prebila skozi težko obvladljive razmere. Tako visokega morja, kot je bilo kake 3 ure pred Brindisijem, na Jadranu še nisem srečal! Spet sva bežala v Villanovo in tam prevedrila vetrovni dan in noč. Šele v Bariju se je vreme ustalilo in od tam dalje sva imela mirno morje, a žal tudi zelo malo vetra.  Saj veste, kako je s tem vetrom: ali ga ni dovolj, ali ga je preveč, ali pa ne piha iz prave smeri...  No, polna luna je bila v Bariju in zdaj upam, da bo do mlaja vreme bolj stabilno.

OTRANTO – BRINDISI (45 milj)
Ob zajtrku z ocvrtimi jajci se posloviva od Gašperja in Maherja, ki iz Otranta odrineta z avtobusem do Barija na svoje letalo za Trst. Midva hitiva na sever, saj je pred nami spet slaba napoved, veter bo pojačal in z njim tudi valovi. Na motor nama uspe prva polovica poti proti severniku 8 vozlov, ob 12h pa že dobiva 15 vozlov s severozahoda, da lahko zajadrava. Zgodaj popoldne zavijeva v veliko luko Brindisija. Za tiste, ki tu še niste bili, naj opišem luko: Najprej dva kilometrska valobrana. Za njima bazen zunanje luke, ki ima na južni strani petrokemično industrijo in prečrpavališča nafte, premoga. Sledi notranji valobran s srednjeveško trdnjavo na severni strani. Za njo se v desnem vogalu širi velika marina in skladišča vojske OZN in NATO. Na levi strani so vezi za potniške ladje in trajekte.  Šele nato pride ožji kanal, ki vas pripelje v notranje pristanišče za manjše čolne in jahte. Vsega je več kot 2 milji.

Povsem na dnu notranje luke so desno vezi Lega Navale Brindisi, ki je ena najlepše urejenih marin LNI. Tam naju vežejo tik pred bar in restavracijo, tako da zvečer celo s krova lahko spremljava olimpijske igre na velikem TV zaslonu. Cena na noč je le 9,5€ in vse 3 dni se imava res lepo, saj je okolje živahno, čisto in vsi so zelo prijazni. Kot kaže je to neke vrste klubska marina bogatih meščanov, ki se tu zbirajo s svojimi družinami vsako popoldne in zvečer. Restavracija pred najinim kljunom je vsak večer polna še preko polnoči. Edina pomanjkljivost lokacije je ta, da je do mesta peš okoli zaliva kar 2 km, zato raje koristiva lokalno taksi ladjico, ki vozi vsake 15 minut preko zaliva.

Na vezu je vroče, a na srečo delajo tuši le 10 korakov vstran, v baru pa imajo hladno pivo po klubskih cenah (1 €). Prvi večer sprehod po mestu zaključiva na festivalu bluesa. Ves večer močno piha.

Naslednji dan najameva rent a car in se zapeljeva v dolino Itrie, kjer so lepa bela mesteca in truliji. Obiščeva OSTUNI, ALBEROBELLO in zvečer še LECCE. V najbolj vročem dnevu obiščeva Leclerc v Locorotonde, da si nakupiva pijačo in hrano za ta teden. Redko imava tako ugodno izbiro in seveda dostavo z avtom do barke. V Ostuniju in Alberobelu smo bili že s prvo posadko junija meseca, zato ju ne bom posebej opisoval. Ostuni sva s Tatjano pregledala precej bolj podrobno v njegovem starem mestnem jedru, medtem ko je bilo v Alberobelu precej več turistov in so nas oželi tudi za parkiranje na nekem makadamskem vrtu za 4€. Presenečenje za naju je bil večerni obisk mesta LECCE, ki ima čudovito baročno mestno jedro z zelo bogato zgodovinsko in kulturno ponudbo. Kar ostala bi še tam, a sva morala z avtom še nazaj do Brindisija. In to je bila zahtevna naloga, saj sva se v centru mesta dvakrat izgubila, preden so naju enosmerne ulice pripeljale na severni rob mesta.

V torek še vedno ne upava izpluti, ker je napoved 6 BF severnika in morje 4. Dejansko ne izpluje nobena turistična jahta. V miru zjutraj vrneva rent a car, si privoščiva dopoldne v mestu in počitniško lenarjenje na vezu popoldne. Na motorju zamenjam motorno olje.

BRINDISI – VILLANOVA DI OSTUNI (27 milj)
Vremenska napoved najavlja, naj bi danes veter upadel na 4 in nato 3 Bf. Zato že ob 6h zjutraj izplujeva. Še znotraj zunanjih valobranov nama veter ojača na 5. Takoj za valobranom se začne zmešnjava visokih valov, ki nama barko premetavajo kot lupinico. Na trenutke naju povsem ustavijo, material ječi pod udarci premca v kubike razpenjenega morja. Takoj razvijeva glavno jadro in skupaj z motorjem 4 ure bijeva boj z morjem in vetrom v najini smeri na sever. Povprečna hitrost v najini smeri je le 2,5 vozla in seveda danes ne bova dosegla planiranega Monopolija, ki je 37 milj severno. Ob 10h veter popusti na 15 vozlov in kaj hitro upade tudi morje. Uspeva jadrati ostro v veter. Žal uživava le dobro uro, ko veter spet naraste na 20 vozlov in z njim spet rastejo valovi. Uspe nama malo čez dvanajst zbežati v varen zaklon lučice VILLANOVA DI OSTUNI, kjer se mi po telefonu javi dežurni v Lega Navale in naju tudi pričaka na pomolu. Vplutje v lučico v razpenjenem morju valov in vetra je zahtevno, znotraj pa precej plitko, zato opozarjam na zelo previdno vplutje. Na vezu čutiva močan veter vse do naslednjega jutra, a morje je mirno. Privez je brezplačen, vasica bolj mala, a ima zvečer dokaj živahen utrip. Posebnost je, da v celi vasi ni enega smetnjaka ali kontejnerja. Srečava še nekaj turistov z vrečkami s smetmi..

Vremenska napoved je zadnje 4 dni vedno zgrešila. Upam, da bo jutri držala.

VILLANOVA DI OSTUNI – BARI (46 milj)
Naslednji dan je morje samo 3 in vetra pod 15 vozlov. Zaradi velike razdalje mora jadra nekajkrat zamenjati motor. V Bariju se morava kar sama vezati na pomol Lege Navale, saj ni nobenega tam. Popoldne se prikaže mornar in uredimo registracijo. Privez je v redu, saj sem se vezal bočno na čelo pomola, kot v mesecu juniju. Tako nisem nikomur zasedel njegovega veza.

Večer uživava na ulicah starega dela mesta. Nocoj je prijetno, saj ne piha. Romantičnost ozračja poveča še polna luna. Na povratku naju glasba pritegne ob obalo, kjer se ravno zaključuje poletni glasbeni festival. Prideva na koncert jazz orkestra XXX in pevke Rossane Cassali. Odličen koncert na vrhunski ravni.

BARI – MOLFETA (14 milj)
V mirnem morju in na kratke razdalje skoraj nisva več vajena pluti. Danes imava le dobri dve uri plovbe, a si jih podaljšava z ležernim jadranjem v rahlem vetrcu. Ob obali se nizajo plaže, na morju pa v glavnem ribiči.

Ob vplutju v Molfetto imava srečo. Tik pred nama vpluje motorni gliser z zastavo Lege Navale. Pokličem ga, če mi lahko pokaže, kako do njihovega pomola. Možakar me vodi najprej okoli plitvine sredi luke, nato mi pokaže vez in še pokliče mornarja. Izkaže se, da naju je pripeljal sam predsednik tukajšnjega kluba.

Molfetta je manjše mestece, spet utrjeno z obzidjem, nekoč močnega križarskega mesta na otočku, ki se danes hitro širi. Stari del je zanimivo urejen. Ulice se vrstijo v obliki ribjih kosti. Ozke uličice, lepo urejene hiše, spet mnogo cerkva. To je ribiška luka, zato v ribarnici ni težko izbrati rib za najino večerjo. Cene so zelo nizke. Najina večerja naju stane 3€ za kg rib moljev.

MOLFETA – TRANI (10 milj)
Kot kaže imava od Barija dalje mirno vreme. Danes je vetrc pod 5 vozli. Vidiva, da sta najina francoska znanca Olivier in Bernardine iz Crotoneja s svojo dvojambornico Brickole zapustila sidro že zelo zgodaj: Verjetno hitita proti Viesteju in na prečenje Jadrana, saj sta si rezervirala suho prezimovanje na Murterju. Srečevali smo se zadnji teden, ko smo skupaj vedrili na več mestih. Slabo vreme ju je kar preveč zadržalo. Ne veva, kako se bosta znašla na Hrvaškem, ker govorita strogo samo francosko..

Midva se zunaj na morju malo skopava, opoldne pa zavijeva v luko TRANI. Pri Lega Navale sva našla privez, tako ne bo predrago počakati na nova gosta. Imamo tudi srečo z datumom, saj imajo tu od danes do ponedeljka svoj letni festival. Spet bo živahno..

Jutri zvečer priletita v Bari še France in Viktorija, s katerima bomo Tingo Tingo pripeljali vse do matične luke v Punat na Krku.
fotogalerija >>>                                                           na vrh